Återigen; suck

04:30 Jag vaknar alldeles snorig men är samtidigt täppt i näsan, halsen gör ont, ögonen rinner och jag hostar. Går upp och snyter mig och smörjer sen på lite VapoRub under näsan och på bröstet för att kunna andas bättre. Laddar upp med typ fem kuddar bakom mig och lyckas efter ett tag somna om sittandes.
07:05 Klockan ringer och det är dags att gå upp. Jag har då utöver ovanstående symptom även en sprängande huvudvärk. Snoozar i nio minuter.  
07:14 Klockar ringer igen och jag släpar mig ur sängen och in på toaletten där jag hostar/spyr upp några liter slem. Går sen tillbaka in på rummet och klär på mig i slow motion (känner mig återigen som en zombie).
07:30 Jag går ner och gör iordning grabbarnas lunchlådor och frukost.
07:50 Grabbarna kommer ner och vi äter frukost tillsammans.  
08:05 Borstar tänderna.
08:15 Går på isen med kidsen till skolorna, ramlar nästan några gånger men klarar mig även den här gången.
08:55 Ser att "apoteket" öppnar 09:00, så jag går in på livsmedelsbutiken bredvid och köper popcorn tills ikväll och en Cosmopolitan (undrar varför jag alltid köper onödiga tjejtidningar när jag tycker synd om mig själv).
09:00 Går till "apoteket" och köper vitaminbrustabletter som ska tas varje morgon, halstabletter som ska tas var tredje timme och några tabletter mot förkylning/influensa/annat liknande som ska tas var fjärde till sjätte timme.
09:30 Äntligen tillbaka i huset, börjar genast kurera mig med inköpen plus en kopp te. Nu jäklar!

Ja, det var min morgon. Någon som vill byta? Tur att jag inte planerat att göra något annat än att ligga i sängen och titta på serier/film och äta popcorn ikväll. Imorgon vill jag dock vara piggare, ska försöka fixa de sista julklapparna och sen hem till John.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0